Welke marketingfouten maken bedrijven?

Bedrijven


Binnenkort zijn er geen typische gedrukte kranten en tijdschriften meer. Nu delen bloggers, Youtubers en influencers hun leven online. Ze schrijven allerlei tips over reizen, cosmetische aankopen, recepten, ideeën, nieuws – eigenlijk alles waar mensen in geïnteresseerd zijn.
Voor bedrijven is dit een geweldige kans voor promotie. Bedrijven benaderen bloggers en spreken af om samen te werken . Zo\’n samenwerking kan de volgende vormen aannemen:sociální síť.jpg

  • Ruilhandel
  • Betaalde promotie

Ruilhandel is effectiever vanuit het perspectief van het bedrijf. Het bedrijf stuurt zijn product naar de Youtuber en de Youtuber noemt zijn product via de video. Betaalde promotie is een vorm van samenwerking waarbij bedrijven hun producten of diensten aanbieden aan influencers en hen betalen voor het delen van hun mening
.
Deze vorm van promotie is een geweldige marketingtechniek omdat het een groot aantal mensen in staat stelt om meer te weten te komen over een dienst of product. Daarom zijn blogs en sociale netwerken zo populair. Maar welke fouten maken bedrijven?
Te ver gaan
Misschien scroll je door Instagram in de verwachting inspiratie op te doen. In plaats daarvan springen vijf keer achter elkaar dezelfde advertenties van zes beroemdheden eruit. De advertenties werken dus averechts en irriteren gebruikers. Om dergelijke problemen te voorkomen, moeten bedrijven selectief zijn in naar wie ze hun producten sturen.
Kies de juiste bloggers
Niets is erger dan een reclame voor een wasmiddel van iemand die nog nooit de was heeft gedaan. Het zou het beste zijn om voedselachtige producten te sturen naar mensen die van gezond leven houden. Profielvolgers zijn vooral geïnteresseerd in wat de influencer doet en niets anders.práce v kanceláři.jpg

Het afdwingen van beoordelingen komt vaak voor. Bedrijven betalen bloggers om over hun producten te schrijven en de bloggers krijgen te horen dat ze \’geweldig\’ en \’tevreden\’ zijn. Dit is misleidende reclame en zou nooit gedeeld mogen worden. Dit feit zal snel bekend worden en de ondernemer wordt erin geluisd.
Promotie via derden is niet slecht, maar het moet wel goed gebeuren.

Scroll to top