Waarom zijn er overal kledingwinkels

Bedrijven


Er zijn veel winkels die kleding verkopen. En het is gebruikelijk om verschillende concurrerende winkels naast elkaar te zien. Ze zien er allemaal hetzelfde uit en ze concurreren met elkaar met kortingen. Hier kun je 40%, 50%, zelfs 70% korting krijgen! Hoe komt het dat de winkels die niet succesvol zijn niet failliet gaan?

De reden is heel simpel. De meeste producten worden gemaakt in de derde wereld, waar de lonen en mensenrechten niet de beste zijn. Hierdoor zijn de productiekosten erg laag.
věšák v obchodu s oděvy]

Lage kosten zorgen er ook voor dat deze winkels hun producten zwaar kunnen afprijzen. Zelfs als er 60% nodig is, is de prijs nog steeds veel hoger dan wat de winkel heeft betaald voor de productie. Dit is echter een grote aantrekkingskracht op klanten, dus het is niet verwonderlijk dat veel van deze winkels vrijwel permanente kortingen bieden.

Een andere belangrijke factor die de kledingindustrie zo succesvol maakt, is reclame. Maar hierbij gaat het niet om het promoten van individuele kledingstukken, maar om het promoten van merken. En daar draait het allemaal om. Het maakt niet uit of je een sweatshirt of een T-shirt koopt, het gaat erom dat het een merk is.

En merken zijn in de eerste plaats wat klanten betalen voor kleding. Dankzij reclame zijn ze ervan overtuigd dat merkkleding iets speciaals is, een soort bevoorrechte klasse. Dit is paradoxaal, want de hogere prijs creëert het geloof dat ze het zich, in tegenstelling tot anderen, kunnen veroorloven.

Een andere factor is het seizoen. In de winter ga je niet naar buiten in een korte tanktop en in de zomer ga je niet zonnebaden in een dikke jas. En veel mensen dragen kleren maar één seizoen, omdat ze uit de mode raken of beschadigd raken door slijtage. Daarom moeten ze hun garderobe opfrissen.
regál v obchodu s oblečením

Ze moeten misschien ook kleding kopen voor speciale gelegenheden, zoals bruiloften, diploma-uitreikingen of belangrijke zakelijke bijeenkomsten. Winkeliers voorzien hier natuurlijk graag in. Het is geen toeval dat dit type het duurst is – winkeliers weten heel goed dat we hier niet willen bezuinigen. Daarom geven ze alleen korting op algemene kledingstukken.

Lage kosten, hoge prijzen, regelmatige vernieuwingen en merkpromoties – deze factoren zorgen er samen voor dat deze winkels het goed doen. Het is echter ook de vraag of de patches echt de prijs waard zijn en of je echt elk jaar nieuwe kleren nodig hebt.

Scroll to top